Tuesday 16 August 2011

Holiday To Langkawi .

Assalamualaikum
Pagi ni aku nak cita pasal Holiday To Langkawi bapa bulan yang lepas . #ohgod ! bapa bulan yg lepas meyh :D . actually dlu aku nak updte daa pasal aku g Holiday dgn family tapi aku x tau apa aku nak cita . so skrg aku pon dah lupa apa Aktiviti aku sekeluarga buat --' #ohh teroknya eika ni kaki pelupa . aaa --' otak aku lembab loading . biasa laa 

Dipagi yang gelap gelita #alahai ... berbunyi daa ayat2 yg bajet mcm ayt budak sastera :D . Bunyinya jam loceng memberitahu bahawa sudah tiba masanya aku bangung dri dunia hayalan tidurku #aceceh :D Tido mmpi adib . Jadi aku mencuba meringankan tulang2 ototku untuk bangun dari tilam yng begitu empok . #eh betul ke empok ? mcm slah jee . aku mengambil tuala yg dilipat didlam sebuah almari . lalu menuju ke bilik air . setelah beberapa puluh minit . aku keluar dgn betapa segarnya mata ini . Lalu aku mencubakan dri untuk bersiap dgn pantas kerana ? hati ni x sabo2 nak pegi . Alalala . ea laa . aku ni jrg nak holiday dgn family . setelah berapa tahun aku x holiday . last x silap aku , aku holiday 1 family smua masa aku darjah 3 . skrg aku form4 . lama kan ? Alhamdulillah , tuhan mungkin mmberi ganjaran kpda kami sekeluarga . Jam menunjukkan pkul 6.30 pagi . setibanya kami di Airport . pegi naik kapal terbang tau :D aww aww bestnya . dduk kejap kat ruangan airport smbil tunggu diaorg pnggl untuk naik kapal terbang tuu . smbil2 tuu cuci mata kejap :D WOW ! ade mamat hansome pakai apple lagi tuu , kemain online fb . fufufufufufuf ~ jelos aku msa tu tapi aku watlekk je cover ayu msa tuu . Adek aku plak da bsing2 sgt x sabo2 nak naik . smpai abes muka abah jd mangsa . aku dgn angah msih belagak cool :D jalan2 ursya barang 2 branded . ahh tu mmng minat kami brdua . along ? mcm biasa , ska buat muka garang . Mama ? msti laa kulang kabut dgn perngai adek aku yg buas tahap cipan tu ha . Ok dah tiba masa untk kitaorg naik . lagi bapa pluh langkah nak smpai , kitaorg smpat brpozing sekejap :D
Pagi tuu hujan 



setibanya kami di langkawi



Naik2 je flight , abg aku angah tu terhantuk :D terhantuk apa ? alaa yg tmpt letak brg ats tmpt ddk tuu . kerusi dia pon mcm krusi dlm bus jee pon :D hahah . aku perhati sekeliling . ok , secara purata adek aku sorg je pnumpng kanak2 . msa kapal tu da nak terbang , adek aku kemain takut sbb bnyi dia kuat . td nagis sgt2 nak naik . pastu daa naik tuu aku tetiba rsa nak trbalik haha . adek aku ? dia daa cool . tpi dia nak main lari2 ats kpl trbng tu aaa --' . air pon smpai , pramugari tu kasi . msa tu plak ttba flight kitaorg nk jatuh . terapung deh air2 tuu  mak aku smpai terbngun dri tmpt ddk dia . abg aku plak nsib dia x curah air ats aku kalo xx basah aku . nsb aku pkai tali pinggang tmpt dduk tuu tpi malangnya air tmpah jga ats pehaa aku . tpi aku bajet cool je dlm hati da mcm ats pemanggang ayam tuu ha . smpai dgn selamat . Alhamdulillah . lepastu amek krta sewa g makan . da mkn apa lgi ? jd mcm ni laa
Breeekk ! alhamdulillah . HAHA . Pastu check in letak brg apa smua terus kitaorg pegi 1 tmpat ni . Underwater World :D aww . best2 . 


HAHA tgk laa aku dgn angah . perangai -.-

ok bajet sejuk kejap

abah2 , adek nak p sana :D
Lepas tuu kitaorg pusing2 langkawi , rehat2 then ? #alaa aku lupaa apa lepas tuu buat . --' x silap aku kami rehat2 then malam tuu g pusing2 dpan hotel . sbb depan tuu mcm ade uptown . HAHAHA . 

   Besokkan harinya kami memusing merataa . kami p Kuah :D kuah tuu apa ? alaa yg buat mee ade kuah tuu >.<" x de laa . kuah tuu tmpt org letak2 bot yg mahal2 tuu . Alaaa , yg dlm cita RATU tuu . adee :D 
ok2 , aku tau abg aku hansome .

oh may god . aku nmpk gemok :( #actually aku suka

see , muka abg aku along nmpk garang

i just thinkking what are you doing . miss u badly



   Diteruskan melawat ke Makam Mahsuri . smpai2 je mak aii >.<" Bapak ramai org kat situ . ramai nye pelancong2 laa . penuh . sesak . #alaa mcm trakfic jam :D 

Disebabkan kau buas , amek kau ! "busss !" HAHA

sya ade tiket . awk ade ?



sapa kat lau tuu ? sya kat dlm ni :D






ok abg aku smpat ngorat awek langkawi . tu hasilnya ;)


kami sibling 
   Lepas habis je kami pusing2 tmpt2 jual coklet , mnyk wngi , baju . and mcm2 lgi . then kitaorg g tempat yg ade kereta cabel tu . alaa yg boleh nmok smua pemandngan tuu










 ok rasa bangga boleh kasi arnab n itik makan , kuek kuek kuek . HAHA . lepas tuu kitaorg pusing2 mana lgi ? x engt laa
  HA ! da hari first aku smpai langkawi aku p tgk burung :D lupaa nak cita . burung beso :)





ha jth ha jth ! HAHA

   Hari ke3 kami mandi manda . sbb ptg tu kami nak brtlak blik daa :)




 Dah hbis mndi2 apa smua . eh lupa nak cita :D ombak dia mcm ombak tsunami . siyus gtau . sapa naik pencil tuu compom lemas :( takut aku nengok ombak tuu , aku naik . mndi2 abah ckp siap2 nak naik bod . weeee :D







Yaallah , masa naik bod tuu peh ! aku terasa mcm nak terbang . mama smpai kaki bengkak2 sbb tahan tkt jtuh . adek aku pelok abh aku kuat2 . along angah belagak cool . aku sty cover cun tpi x boleh . HAHA . mcm2 . best g pulau dayang bunting and mcm2 laa kitaorg pusing2 pulau . pastu :D kemas2 barang sayang --' balik Penang balik . i so sad . x snggop nk tnggl langkawi . sekarang aku teringat langkawi . mcm nak pgi lagi . smua tinggal kenangan . aku mmpu ckp
Selamat Tinggal Langkawi

No comments:

Post a Comment