Friday 17 May 2013

Hello STPM

Assalamualaikum

topik kali ini kita bercerita pasal STPM yang lebih dikenali lagi sbgai tingkatan 6 . kenapa topik ni aku pilih ? sebab dengan duka citanya aku nak cakap , yang saya adalah seorang pelajar STPM sem 1 :) bangga aku bagitau

aku nak cita la serba sikit pasal stpm ni . bila ckp pasal stpm ni mcm , "eh dia masuk stpm ? msti x layak masuk U kan" hello please sapa ckp mcm tu , mai sua muka dia kat aku . aku nak PANG sekali :*

Bila keluar mana2 , jalan2 jmpa kawan2 , soalan yg akan dituju ialah "sekarang buat apa ?" bila ckp "oh study skrg . amek form6" dan secara tidak sengajanya diaorg akn buat muka terkejut sambil berkata 'omg serius? hang pakai baju sekolah balik ? jadi budak sekolah ? hahaha ' 'laa budak sekolah ka ? pi lena awai , besok nak bgun pagi2' 'hampa tau , stpm susah . baik amek diploma' dan mcm2 lagi ayat yg akan dibalas

guys please , ubah la pemikiran hampa yg telah diracun tu . guys , apa salahnya pakai baju sekolah . isu baju sekolah dgn belajar tu , ada kaitan ka . guys , belajar pi la tang mana , jnji kita try tuntut ilmu . guys , hampa tau dak , STPM exam no 3 SUSAH dekat asia tenggara . so ? hampa try pikiaq , bnda yg susah dgn bnda yg senang , mana org akan utamakan bila someone tu dah habis study ? maksud aku , org akan amek student STPM ka DIPLOMA ? kalo x caya , pi google then cari la fakta :)

kemudian , perbezaan stpm dgn asasi , ala beza 1 sem ja . lain plak dgn diploma , 6 sem . sapa2 nk relex , better go to diploma . kalau dapat laaa , sebab diploma ni ikut luck org gak . kawan aku yg 7A pon x dpt U , apakan aku yg A terkemut2 ni nak dapat U ? 

1 lagi , knp org kata STPM susah ? xkan smua bnda nak senang kan . mybe diploma senang sbb 6 sem . hampa boley relex . stpm 3 sem , xley relex . habis tu kalo nk ke sekolah kerja nk ngorat menggatal tu , memang stpm tu jdi susah la . dari menjahanamkan duit , baik belah stpm or dip , then keje . eh awd aku rasa aku beletiaq x masuk langsung dgn topik ye ?

ok2 , senang cita , hampa stalker 2 Blogger ni . kemudian nilai apa KEBAIKAN STPM

kepada sesiapa yg dapat UPU tu , aku ucapkan tahniah . rezeki korang . belajar baik2 . kepada rakan senasib macam aku ni dapat STPM , ucaplah ALHAMDULILLAH . sekurangnya kita masih boley menuntut ilmu . aku tahu korg merungut gak x dpt U , aku pon sedih x dpt . tapi , aku rasa STPM ni salah 1 batu loncatan utk aku ke degree . lama ke cepat proses belajar , kita kena tempuh . tujuan aku update ni , aku cuma nak naikkan semangat student STPM yg masih menjadi bahan ejekan rakan2 yg kita ni still sekolah . tutup telinga , rempuh halangan dihadapan . kita nk berjaya , kene jugak usaha . abaikan kata2 mereka . anggap mereka cmburu dgn kita . sekian
new uniform untuk form6 :)

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment