Monday 22 August 2011

Maafkan Saya Semua :(

Assalamualaikum 
Dipagi yang sangat sejuk , bangunnya semua insan yang sedang nyenyak tidur . Bagi semua umat islam bagun pagi dgn 1 tujuan , iaitu bersahur . bersahur adalah 1 perkara yg mungkin mnjdi perkara wajib bagi seseorg . Jadi , aku pon seperti org lain , bagun untuk memenuhkan tong perot yang sdah dikosongkan sejak selepas brbka . Aku bangun dan makan2 lalu mnjalankan aktviti seperti biasa . aktiviti yg sering dilakukan oleh seorg pljar sekolah . mandi , solat dan bersiap untuk kesekolah

Setibanya disekolah , keadaan sekolah seakan-akan suram kerana ramai pljar yg sudah membuat cti sndri .#HAHA ayt aku mcm bangang . Dalam class hari ni ramai yg x datang . lebih krg 10 org yg x hadir hari ni . jadi , pmbelajran masih diteruskan . Subject hari ni mmng bosan skit . Account , kmi semua dimintak untuk mmbuat 1 tugasan iaitu mmbuka 1 syarikat milikan tunggal yg mnjual barangan sukan /memancing /perkhemahan dan lain2 . aku mengharapkan aku akn menyiapkan tgasan itu dengan baik . AMIN .

Sebenarnya aku mmbuat entry ni aku nak buat 1 pengakuan . Dibulan yg baik ini , inginnya aku meminta maaf kepada semua org #ala minah ni asyk mntak maaf je tapi asyk2 buat perangai setan dia tuu . Ok-ok aku mengaku perangai aku memang setan . somtime aku suka belakon baik-baik dgn korang , sbnarnya aku memang baik #ok bajet skit . aku x delah sejahat setan . aku hnya insan yg mmpunyai byak kekurangan . first aku nk mntak maaf kat Mama aku . sbb ? sbb aku dah mengaib kan mama aku dlm blog ini . sbnarnya aku x berniat nak mengaib kan mama . bila aku fkir secara teliti , apa yg aku buat dlm blog ni hnya sia-sia . aku cta abs kat smua org , sdngkan mama aku x tau pon yg aku ni tngah sedih dgn sikap dia yg ska mara aku . kkdg , mmng bgus mama marah aku . sbb aku ni memng pemalas . #ok aku mengaku . tpi aku x dela malas sgt . actually aku buat keje jga #mcm mna pon aku nk aku menang jga :D ego aku tnggi . 

Yang kedua : aku nk mntak maaf sesngat kat abah . sbb ? aku rasa srba salah sbb abah da berusha bnyak untuk aku . aku egt masa mka aku teruk dlu #msa muka aku trbakar terok sbb main pnas . abah sggup habiskan seratus lebih sbb nak baikkan mka aku . itulah pengorbanan seorg bapa . abah adalah abh yg trbaik sbb abh sllu menerima jwpan aku dgn baik . dan trma kasih dkt abh sbb da belikan fon dkt aku . alhamdulillah moga rezeki abh dtg dgn melimpah2 di bulan yg baik ni .

Yang ketiga : aku nk mntak maaf dkt mmber2 aku . aku tau aku biadab sgt dgn korang . terutama bdak class aku . kkdg aku ckap ikut main hati jee . kalo aku x ikut hati , korg smua x kan tau yg aku bengang dgn korang kan . bg aku itu 1 kbaikan bg hati aku x menyimpan hasrat dengki dan benci .aku harap korg memaafkan aku . aku mohon sesngat . terutama kpda sahabat jauh aku iaitu Cik Eji . plz eji , maafkan eika . eika trlpas ckp yg eji seorg penipu . eika x berniat pon :'( eika daa sedar dgn prngai eika . eika merayu . kpda yg lain , kalo korg rsa aku ade buat salah , aku merayu maafkan aku . x pon korg inbox je kat FB aku yg krg bengkak dgn aku . 

Yang keempat : kepda smua org , hari ni aku dpt beljar dri seorg gru yg brpengalaman . Alhamdulillah , ckgu tuu da byak bg aku pengajaran . msa dia cita tuu , aku mmng egt dkt mama . aku rsa aku ade buat slah byk sgt dgn mama abah along angah and adib . and juga kpda smua org . eika da sedar . #mngkin sdar skrg jee kot :D tpi eika amek kesempatan ni nak mntk maaf kat semua . apa yg trjadi , kita x merancng . slalunya trjdi masa hati ni berbuak2 marah kat seseorg . org yg slalu kena tempias marah aku ialah Azrul Afendi . thank kat dia sbb slalu sbar dgn aku . aku menghargai dia . selain dari tuu , Faiz , mmber aku shabt sehidup aku . dia daa byak tlg aku . thank mmber :D tanpa kamu smua , sapalah aku insan yg byk kekurangan ni . 

Yamg kelima : kepada mangsa caci hamun aku --' amylia , meeymeey , and yg lain2 . aku mntk maaf . ptutnya aku tnjukkan perngai yg baik untk dijadikan tauladan tpi aku lg tnjuk sikap aku yg lbh teruk dri setan . dan aku pon da mengaib kan krg. aku harap korg pham apa yg trjdi . kalo korg dduk ditmpt aku , aku rsa korang rasa apa yg kau daa buat kat aku . aku hrap korg maafkan

Credit too adib : maafkan eika . sbb prngai eika teruk . maafkan :'( 
Aku harap korang smua lupakan apa yg aku da buat . kalo aku slah , tlg tegur dgn cra yg baik . insyaallah , kalo ade pelung aku hdup dibumi ini , aku akn brsha untk mnjdi seorg insan yg brgna . insyaallah , aku akn berubh dan brsha . doakan aku k :> 

Saya X Kisah Kalo Awak Nak Mengata Saya Dri Belakang , Tapi Saya Risau Awak Plak X Sempat Nak Bertaubat . Abg Saya Cakap "cuba hg dok diam , biaq p depa nak kata apa" . Jadi , Saya Mintak Maaf Kpda Semua Org Kalau Sya Dah Melukakan Hati Sesiapa . Maafkan Saya :)
#Masanya untuk aku mulakan hidup yang baru

No comments:

Post a Comment