Monday 21 November 2011

Saya Sayangkan Kawan Saya

Assalamualaikum
hai all , harinie aku nak berkongsi sdkit cerita pasal mmber aku
sapa mmber aku tuh ??
dia tuh senior aku . kira aku syg ah senior aku ni
msa aku drjah 6 , aku kenal2 camgituu je
naik frm1 , kami rapat gila
pagi2 aku p umah dia pnggil ajk kayuh bsikal p sekola
kekadang pagi2 buta tu kami terkejut dgn anjing la n mcm2 ah , biasalaa jalan kampung kan
pastu bila dah smpai tempat parking basikal yg hebat2 kami tuh kan , kami siap lawan lg spa cepat kunci bsikal n lari smpai kat kantin sekola *basikal mini je pon
2010 : aku n tirah (mmber yg aku maksudkan) dua2 kami akn amek exam
aku PMR dia SPM . aku ngn tirah slalu hbiskan masa kami kat library
aku x paham apa , dia ajak.
byk bku2 dia , dia bg kat aku
kkdg siap mai tdoq uma aku
mmng memory tuh aku x kan lupakan .
smpailah aku dpt result yg ok sblm trial aku yg terok tuh
mungkin dia jga yg tlong aku 
akhirnya tirah pon brjya mndpt 8A dlm SPM x slap aku
dia mmng pandai , aku je bengap x hbis2 .
oneday , dia g amek lesen moto
dia lepas bai amek lesen moto . sekali jeh dia amek
blik2 dri amek lesen tuh , pnya seronok dia dpn aku
and then , kami terpaksa terpisah . dia kna smbung bljar kat USIM
msa tu aku relex jeh . alaa chill la , bru dua hri dia xde ngan aku
tp bila dah 1Bulan x jumpa . mula laa "weh hang balik la awai.aku rindu hang weh"
dia pon ckap ah "alaa nnti aku blik.aku bwa ag nek moto eh "
k dia mcm tau ja aku trngin nak nek moto dgn dia
so dia tunaikan jnjinya . bawa aku p Jusco Perda
memory tuh best . pling lawak masa dia nk langgap moto yg dah parking kat jusco sbb ade laki acah2 dia msa dia nk parking mto.
smpai jusco pusing2 cri beg sekola yg omey2 kat dia . dia kata beg bru tuh bg smngt yg baru untk dia bljaq kat USIM
lpas tuh dia blik USIM blik . dia janji kat aku "nnti rya aidiladha aku blik.aku bwa ag jmpa Along aku n bawa ag p quenbay plak nah "
dia mcm tau2 ja aku nk dia bwa aku p QuenBay
so raya aidiladha pon dah sampai , dia text kat aku ckp dia skit gigi
aku pon "ohh ok,rehat ah dlu.t kita kuaq nah"
dah sminggu dia diamkan dri . raya pon x msj
aku dah pelik,ttba ade mmber aku antaq chat kt fb
"ag tau x trah msuk hosptal?"
pergh aku dah pelik msa tuh.doktor ckp diaorg xtau pnykit tirah tu.
diaorg ckp drh putih n merah dia kurang.ade darah putih yg x matang keluar dri tulang belakang dia.
hri tuh aku p dgn mama tgk dia. tahan jeh air mata ni
lpas keluaq dri hospital tuh , yaallah . merambu air mata ni
tirah,sabaq bnyk2 nah . tuhan syg ag . sbb tuh tuhan uji iman kita
skrg , aku bru dpt tau pnykit dia yg sbnarnya
dia brpnyakit leukimia . yaallah
lpas aku tau dri mama , lri msuk blik ngis
aku x nk khlngan kwn yg aku anggp mcm kaka aku skit lg
aku nak dia yg sihat mcm dlu
boleh kayuh beskat , bole naik mto , bole lepak sesama
aku menghrpkannya .
kawan2 , sma2 kta doakan dan bcakan yasin untuknya
moga dia smbh di pnyakitnya

No comments:

Post a Comment