Saturday 10 November 2012

I need my own life

Assalamualaikum


lama aku tak update blog ni . maklumlah candidate spm
actually , 1 malaysia , studemt spm dapat cuti 1weeks
aku amek kesempatan nak menari2kan jari jemari aku kat atas keyboard ni
actually , student spm patutnya dah campak problem jauh2 and tumpukan 100% untuk spm right
aku ?
aku tak tahu mana life aku sebelum ni . 
start pekenalan dengan someone nie , life aku happy balik after one man ni aku namakan encik AS betul2 buat hari2ku tersenyum riang WALAUPUN hanya untuk 3 hari sahaja
pekenalan yang singkat , tetapi kami dah friend lama
tak dak rezeki , kami kawan 3 hari ja . tak sehaluan --,
tapi until now aku still stalker dia kat FB , TWITTER , BLOGGER
tapi aku rasa kesal lepas dia kodek2 tangan dia and remove aku dri BBM dia
salah ka aku nak jadi kawan dia since kami tak dak apa2
hari ke-4 life aku berubah 

aku tak penah buat fake smile
aku tak tahu mana identiti aku yang sebenar
aku tercari-cari mana hidup aku sebelum nie
yaallah , sunyinya hidup aku sekarang 
duduk sorang2 , walaupun buat latihan math , air mata boleh menitik sendiri 
aku tak tahu kenapa perasaan sunyi selalu ganggu aku time2 ada event yang penting dalam hidup aku
walaupun ada ibu bapa , abang2 , adik2 , kakak2 yang bagi sokongan , aku tetap accept smua tu and save dalam memory otak aku
tapi , tak tahu sapa la makhluk tuhan yang mampu bawa aku kembali ke jalan kegembiraan aku seperti dahulu
aku dah mula nak bertekat ,jauhkan aku dari jatuh cinta dengan mana2 lelaki . 
suram , sesuram hati aku sekarang
sekarang aku meraba-raba didalam hati aku . mencari identiti yang sebenar 
jauhkan wajahku serta senyumanku dari melakukan segala perbuatan yang tak ikhlas
mcm , berlagak2 gembira , berlagak2 okay , segala2nya berlagak sperti biasa
kadang2 aku bermonolog didalam diri "wahai eika , kenapa hang pilih jalan kesunyian sperti ini sdgkan dlu hang tak pernah terlintas dlm fkiran utk jd sperti ni . wahai eika , ada lagi jalan yang terbaik , jalan yang luas . kembalilah kepada yang benar"
keluarlah dari sangkar yang membelenggur dirimu sampai ia memakan diri
keluarlah , lihat awan yang bergembira bersama langit yang membiru 
burung berkicauan , angin menari2 . ikutlah mereka bersama mencapai cita-cita yang diimpikan
harinie 10.11.12 agak tersentuhnya hati bila depan mata aku , budak 5tahun baca al-quran dgn lancar
yaallah , rasa kecilnya aku dduk depan dia walaupun aku sekarang berusia 17tahun

aku harap , someone yang aku sayang tuh , kembali la balik dan menceriakan hari-hari aku
kalau dia betul2 tak perlukan aku dalam life dia , terus tinggalkan aku
jangan buat aku ternanti-nanti , jngn buat aku tertanya-tanya , dan jangan lakukannya lagi

i need my own life . yang rajin berusaha untuk buat my mom and dad proud . 
andai aktiviti kokurikulum aku dah sampai tahap kebangsaan , aku nak akademik aku cemerlang mcm kokurikulum aku
tapi dengan life yg empty mcm nie , apa harus aku buat ?

im alone . alone , alone and alone



guys , doakan kejayaan eika . doakan eika lulus dan mendapat 9kredit for spm
mohon jasa baik , ampunkan salah silap eika

dear encik AS , semoga awak gembira bersama kekasih hati 1 college awak ye
dear MAR , saya harap ada 1 keajaiban yang akan berlaku . janji-janjimu masih bermain difikiranku .
dear my little heart eika rosli , lupakan semuanya kerana kamu masih muda . teruskan life yang masih jauh lagi :') im strong like tiger . aummm </3

1 comment: