Tuesday 5 November 2013

tekanan

Assalamualaikum

selamat petang warga blogland 
Harinie rasa nak godek jari aku meluahkan apa yang terbuku di dada hati
aceh ayattt ... maklumlah , xdak tempat nak mengadu
i means , tmpt mengadu tu manusia .
eika sebenarnya tertekan
tertekan dengan kehidupan study
u know what , kalau kita tak study , kita tak akan dapat life yang elok
adakah ini serius ?

Eika tertekan dengan STPM
ok , act kita xley set dalam otak kita yang STPM ni susah right ?
ok eika dh try set dalam otak yg STPM ni x susah .
masa trial , dapat result teruk
tak cecah pon 2 lebih pointer
seriuslly time tu rasa nak crying :'(
balik story kat parent . Parent just talk "cuba la dlu . usaha lebih lgi"
disebabkan itu aku still berjaga 2 3 pagi untuk study
u know what ? apa aku buat tu dia bg effect stress yang melampau2 kat aku
sampai satu tahap tengok buku pon dah sakit kepala . u know what ? silau aku semakin menjadi2
u know what ? aku x rasa life yang happy sebab stress
and u know what apa yang aku tengah pikir sekarang ?
HAHAHA for sure aku fikir nak berhenti study form6
mom , dad , im sorry
ayah aku dah la mengharap aku satu2 nya dpt pegang dip ka stp ka apa kaa
tapi apa aku buat ?
sometime aku nak ckap yang aku dh x boleh nk paksa diri aku untuk study , bila aku nk buka mulut bercakap , aku tengok muka ayah aku , aku jadi sebak .
Lalu , aku mendiamkan diri macam tu . aku pon paksa lagi diri ni study

And now , only 1 week lagi dah nak exam semester 1
baru2 ni aku study 1 minggu nonstop . 2 3 pagi bagun baca buku . hapai sana sini tapi tetiba tergerak hati 1 hari ni nak spent time dgn member
so aku dapat spent time dgn member2 kmrin
and hari ni tanam niat nak study
buka2 buku , otak kosong
i dont know apa yang dah terjadi
aku baca soalan , otak xde sampaikan information 1 pon
aku rasa mcm aku tahu A B C je . 
seriuslly aku nak out dari form6 tapi aku syg nk tinggal form6
form6 best , tapi xkan aku nk stay form6 kalau asyik dpat result teruk

kalau aku out form6 ni , aku xnak sambung diploma
aku nak sambung kemahiran je
tapi apa kemahiran yang aku ada :(
dan sekarang seriuslly aku buntu...
apa yang patut aku buat
aku tak sanggup nak cakap kat abah , aku nak berhenti form6
kesian abah keje susah payah punya keluarkan duit kasi aku masuk form6 haritu
tapi............

anyone give some advice to me , give some opinion to me

No comments:

Post a Comment