Tuesday 15 November 2011

Sambutan Aidiladha

Assalamualaikum
Hai semua
harinie hari rabu . so pakai bju uniform
smpai sekola makan2 pastu turun dewan
eika egt hri ni hari pnyampaian hdiah utk tokoh2 kokurikulum tapi hri smbutan aidiladha
actually posting ni patutnya minggu lepas pnya cita . tapi baru nak buat
ok sambung balik pada topik kita pada hari ni iaitu "sambutan aidiladha"
Bila dah sampai jeh kat dewan , kitaorg tnggu penceramah dari mana tah sampai .
sambil2 tuu ckgu membebel2 bagai --'
sampai penceramah tuh , aku pekakkan telinga aku . bukan apa , dahla ckgu lempaq aku dok belakang sekali
mana aku nak dengaq penceramah tu cita pasai apa . yg depan sekali Putri Islam .
Kadet Bomba dok belakangggg sekali . first aku geram
second rasa syiok bole sembang2 ^.^
pas hbs ceramah kami dihiburkan beberapa persembahan pelajar sekola sebelum tiba waktu rehat
persembahan pelajar2 sungguh menyeronokkan
-silat
-nasyid
-alat muzik dapur
-tarian apakebende tah .
and last ni best
-azab akhirat
mula2 ustazah ckp ade tayangan video,masatuu semua khusuq gila tengok
pastu dia cerita pasal seorg lelaki yg hidupnya dipenuhi arak dan judi
one day dia mmpi dia mati and dia dpt tgk jenazah dia dikebumikan
masa jenazah dia nk dikebumikan , dia nampak sebelah jenazah dia tuh ade anjing
masyaallah :(
masa aku tngk tuu , nahhh baru nak ingat tuhan . terukkan ?
tetiba ,mata aku diterangi 1 cahaya . msa tuh dlm dewan gelap gila
ampa tau cahaya apa ?
chaya alam barzah . *jgn nak caya aku tipu ja . cahaya pntu dewan terbuka
tp sumpah weh , cahaya tuu terang .
dlm vedio tuu,terpapar mayat jenzah sdng diusung ke kbur dan dlm msa yg sama
ade jnzah btl msuk dlm dewan kami
mcm mna dlm vedio tu terjdi , mcm tuh la trjdi dlm dewan kami
ni cita betul , bdk2 sekola aku belakon.
msa tuh dahla aku dduk tepi , jenazah tu plak lalu tepi aku
memang aku lemah jntung masu tuu
pelok abs kwan2 aku . tpi kita x perlu takut kan ?
ia 1 pengajaran . dan kita semua akan mati .
betulkan ?
lepas2 abs vdeo tuu , riuh 1 dewan . ade yg menangis,ade yg kaku.
wallah hualam

Moral Value : Apabila kita melakukan amalan kejahatan didunia , amalan kejahatan itulah yang akan menemani kita dan menjadi makanan dan minuman kita diakhirat.Wallah hualam.

renung-renungkanlah wahai sahabat2kuu ^.^

No comments:

Post a Comment